Aug 11, 2010

Selangkah ke hadapan

Hari ini hari pertama bulan ramadhan. Antara bulan Islam yang paling umat Islam di Malaysia peka, selain bulan Syawal. Mungkin kalau bulan lain, tak perasan pun bulan apa. Muharam ke, bulan apa, kita pun tak perasan. Itulah kelemahan kita dalam mengangkat bulan-bulan Islam dan kesungguhan yang tidak seberapa dalam mengangkat nilai keagamaan. Termasuklah juga aku yang menulis ini.Astaghfirullahal a'zim.. Moga-moga bulan penuh rahmat dan barakah ini menjadi platform yang baik memohon keampunan dan keredhaan bagi kita di dunia dan di akhirat kelak..

Semalam aku telah pun mengambil offer letter untuk kerja aku. Alhamdulillah setelah sekian bulan menanti, aku dapat juga melangkah masuk ke dalam dunia kerjaya dengan organisasi yang baik.. Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Dia hadirkan sesuatu yang terbaik buat kita dalam keadaan kita tidak tahu dan hanya Dia yang Maha Mengetahui. Semoga segala-galanya berjalan dengan lancar dan aku pohon keredhaan daripada Nya. Segala pujian dan kebesaran kutitipkan buat Nya Pemilik dan Pentadbir seluruh alam.. Syukur atas semua kurniaanMu.. Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment