Jun 3, 2010

Temuduga

Hari ini, 3 Jun 2010, aku akan menghadiri satu sesi temuduga di Ampang. Perasaan aku bercampur baur sekarang ini. Perasaan teruja, tak sabar dan tertanya-tanya memberlenggu diri ini. Apa yang aku lakukan hanyalah bersedia dengan soalan yang biasa diajukan semasa sesi temuduga, dan berdoa.. Selebihnya bertawakkal. Ini adalah kali pertama aku dipanggil bertemuduga setelah sebulan aku berehat menanti panggilan. Semalam semasa aku mendapat panggilan telefon daripada pihak penemuduga, aku memang seronok. Akhirnya panggilan yang aku nanti, kuperoleh jua. Apa lagi, malam tadi segigihnya aku mencari transkrip sepanjang 5 semester dan akhirnya aku menemui masalah di mana aku tidak bertemu dengan transkrip semester 4 aku. Alternatif yang aku ambil setelah tidak menjumpainya adalah mencetak daripada laman portal pelajar UPM. Hehe. Alhamdulillah segalanya selesai dan aku telah pun melengkapkan apa yang dikehendaki oleh pihak yang menemuduga. Namun setelah aku bersedia segala, aku terfikir adakah ini benar-benar terbaik bagi ku. Apa yang penting adalah aku ingin merasa pengalaman pertama bertemuduga selepas aku menamatkan pengajian ku sehingga peringkat ini. Mengharapkan sangat agar aku memperoleh pekerjaan ini, masih menjadi tanda tanya. Apa yang penting aku perlu menjalani temuduga ini untuk memberi pengalaman kepada diri dan megalami bagaimana rasanya pengalaman ditemuduga selepas pengalaman pertama ku di temuduga dalam mendapatkan pekerjaan di peringkat diploma 3 tahun yang lalu. Apa sekali pun, semoga bejaya! =D

No comments:

Post a Comment