May 2, 2010

Hobi

Semua orang ada hobi tersendiri. Hobi bermakna sesuatu yg kita suka buat, pada waktu lapang kita. Tiada istilah terpaksa dalam melakukan hobi yang kita suka. Kenyataan nya sekarang aku mempunyai hobi memasak, selain berkebun, membaca novel dan mengemas rumah. Pendek kata, hobi aku ini boleh lah menjadikan aku seorang perempuan sejati! Hahahaha.. Tinggal belajar menjahit saja lagi. Maka, bolehlah aku kahwin.. Hahahahha.. Gatal! Hurm, berbalik pada usaha memasak aku yang kian giat ini, aku terasa macam kewangan aku makin meyusut dek kerana asyik nak membeli bahan buat pancake laa, buat cheese kek laa, buat pai laa.. Tapi tak apa.. Ayah aku suka, so dia akan bagi aku peruntukan khas untuk aku membeli dan membelah barang-barang keperluan untuk usaha memasak ini.. Hehehe.. Ingin aku kongsikan di sini, bahawa minat memasak mungkin tidak timbul bagi sesetengah orang, tapi bagi aku memang benar kata pepatah "tak kenal maka tak cinta"..Sebab dahulunya aku pun bukanlah suka sangat dengan aktiviti memasak ini. Namun aku terasa menarik dengan aktiviti ini. Percubaan demi percubaan mendapat tempat di hati orang yang makan. Seronok sangat bila ramai orang yang makan dan bertanyakan resipi masakan aku. Seronok dan aku rasa sangat berpuas hati.. Jadi, sesiapa yang ingin merasakan kepuasan ini, maka cubalah satu resipi yang walaupun simpleI tapi menarik! Kemudian berilah orang ramai merasa air tangan anda. Pasti anda akan merasakan nikmatnya.. Cubalah! 

No comments:

Post a Comment