Mar 10, 2010

Matahari Band

Aku baru saja pulang dari menikmati makan malam aku di Chill Out Cafe yang terletak tidak jauh dari kolejku ini.. Sambil menikmati hidangan makan malam fish and chip (aku dan roomate mengorder makanan yang sama), kami dihiburkan oleh sekumpulan band yg sedikit asing bagi kami. Namun tak mengapa, kami layan jer.. Kami didendangkan dengan beberapa buah lagu.. Semangat sangat vokalis yang menyanyikan lagu itu.. Dengan pelbagai gaya dan sungguh bertenaga. Aku pula yang terasa penat melihat persembahan meereka. Tak kurang juga ada penonton yang diusiknya.. Hehe.. Sekadar mahu menghangatkan suasana aku kira.. Tidak mengapa laa..Itu bukan apa yang aku ingin tekankan. Namun apa yang lebih menarik perhatian aku adalah kebenaran kata orang-orang tua.. Tak kenal maka tak cinta.. Kalau nak diikutkan, pada mulanya aku tak lah teruja sangat untuk menonton persembahan dari band yang agak asing bagi aku.. Namun setelah aku menonton sendiri persembahan mereka, hati aku terus senang mendengarkan dendangan mereka..Apatah lagi melihat kesungguhan vokalis kumpulan tersebut yang kelihatan ikhlas sekali untuk menghiburkan tetamu yang hadir.. Memang jelas tergambar walaupun kadangkala kami rasakan aksi itu sungguh memenatkan. Tapi aku tau, pasti terbit rasa kepuasan di hati kumpulan tersebut.. Walau bagaimanapun, apa yang penting, KERJASAMA! Haha.. Bayangkan kalau kumpulan tak sepakat, memang takkan timbullah keserasian.. Kalau takde keserasian, maka pincanglah kumpulan.. Hehehehe.. Mulalah aku mengarut di malam-malam hari ini.. Ok lah.. Bertemu lagi di entry yang lain.. Panjang umur, jumpa lagi..=)

No comments:

Post a Comment