Mar 22, 2010

Tips Menarik 1 : Siapa Saya?

Ilmu ini saya peroleh daripada Dr. Fadzilah Kamsah.. Saya pasti anda mesti mengenali beliau bukan? Ilmu ini saya kira berguna kepada diri kita dalam mengenali dengan lebih mendalam siapa sebenarnya diri kita ini. Tapi sebelum itu, anda mestilah seorang yang hebat dalam congak-mencongak ini. Siapa yang pernah dapat 10/10 dalam kelas matematik dahulu (kalau tak ingat, boleh semak balik buku congak anda dulu-dulu, kalau ada lagilah buku congak tu kan.. ahaha..) boleh lupakan kalkulator.  Lets check it out, who we are..

Sebelum itu, mari saya ajar caranya: 
Tambahkan setiap angka yang terdapat dalam tarikh lahir anda itu. 
Contohnya: 03 07 1986
0 + 3 = 3
Kotak pertama adalah 3..



Kemudian campurkan kesemua nombor..
0 + 3 + 0 + 7 + 1 + 9 + 8 + 6 = 34
Kemudian hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti:
3 + 4 = 7
Kotak kedua adalah 7..


Selepas itu kotak pertama akan dicampur ngan kotak kedua
3 + 7 = 10
Oleh kerana hasil campur lebih dari 9 maka dicampur lagi
 1 + 0 = 1
Kotak ketiga ialah 1..



Jadi, anda akan memperoleh jawapan seperti berikut..
3 = Kemas
7 = Patuh
1 = Pemimpin


Mudah bukan??
Selamat mencuba!


1 = Pemimpin
2 = Lembut
3 = Kemas @ Cerewet
4 = Rajin
5 = Boleh berbincang
6 = Angin
7 = Patuh
8 = Business 
9 = Glamour

No comments:

Post a Comment